حس مشترک انتخاب نوار مس
1. معرفی
اتوبوس ها ، همچنین به عنوان اتوبوس یا اتوبوس های حامل جریان شناخته می شوند ، نوعی هادی است که دارای جریان است. این ماده عمدتاً برای جمع آوری ، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی در تجهیزات تابلو و کنترل برای اتصال تجهیزات اولیه استفاده می شود. براساس آمار داده های مربوطه ، بیشتر حوادث اتصال کوتاه به طور مستقیم یا غیرمستقیم در باسبار اتفاق می افتد. خرابی Busbar یکی از جدی ترین عیب های موجود در خرابی تجهیزات الکتریکی است. بنابراین ، انتخاب صحیح و کاربرد اتوبوس بسیار مهم است.
در این مقاله به تجزیه و تحلیل اولیه ، محاسبه و خلاصه ای از جنبه های مختلف مربوط به اتوبوس در سوئیچر و تجهیزات کنترل ولتاژ متوسط 3.6kV-40.5kV می پردازیم.
2 نوع اتوبوس
در تابلو و تجهیزات کنترل داخلی ، اتوبوس ها با توجه به سطح مقطع به مستطیل ، دایره ای ، نوع D ، U شکل و غیره تقسیم می شوند. در بین آنها ، بوشهای مستطیل شکل از همان مقطع مقاومت کمتری دارند و از سطح ضایعات گرمای بیشتری نسبت به نوع مدور ، نوع D ، نوع U و غیره برخوردار هستند. به دلایلی از قبیل ظرفیت حمل جریان بالا ، باریک های مستطیل شکل بیشتر مورد استفاده در میزان ولتاژ 40.5kV و پایین تر. اتوبارهای دایره ای و D از خاصیت پوستی خوبی برخوردار هستند و خاصیت ضد انعطاف پذیر دارند. آنها همچنین استفاده می شوند ، اما اتصال پیچیده تر است. اتوبوس به شکل U معمولاً در تجهیزات با الزامات فشار زیاد جریان و نیرو استفاده می شود ، از قبیل کلید پریز برق. جریان نامی آن بزرگ است ، به طور کلی به بالاتر از 5000A می رسد ، و اوج نامی آن در برابر جریان فعلی (IP) بزرگ است ، به طور کلی بالاتر از 50kA. با توجه به مواد ، می توان آن را به میله اتوبوس مس ، نوار اتوبوس آلومینیومی و میله اتوبوس آهن تقسیم کرد. در میان آنها ، نوار اتوبوس مس دارای بیشترین ظرفیت حمل جریان ، مقاومت در برابر خوردگی و اثر نیروی زیاد است و بیشترین کاربرد را دارد. اتوبارهای آلومینیومی همچنین در سیستم های کم جریان ، غیر ساحلی و غیر پتروشیمی استفاده می شوند. استفاده از اتوبارهای آهنی بیشتر برای ملاحظات اقتصادی است و عمدتاً در خطوط اتصال PT استفاده می شود. با توجه به وضعیت طبیعی ، می توان آن را به اتوبوس سخت و اتوبوس نرم تقسیم کرد. اتوبوس نرم عمدتاً در مکان هایی که اتصال نامناسب است استفاده می شود و می تواند برخی از اثرات نیرو ، مانند داخل قطع کننده مدار را جذب کند.
3 ظرفیت حمل و نقل فعلی اتوبوس
3.1 تعریف ظرفیت حمل فعلی اتوبوس: ظرفیت حمل فعلی اتوبوس به مقدار مؤثر جریان است که اتوبوس می تواند تحت شرایط مشخص حمل کند.
توجه: شاخص اصلی شرایط مشخص شده دما است. برای تجهیزات تابلو و کنترل داخلی ، حد بالایی دمای محیط 40 درجه سانتیگراد و حد پایین آن 25- درجه سانتیگراد است.
没有评论:
发表评论